Bár Csillag István gazdasági és közlekedési minisztert lapzártánkig nem sikerült elérni, más forrásból megerősítették lapunk információját, miszerint a 2002–2006 közötti időszakban az előző kormány által jóváhagyott autópálya-fejlesztési program folytatódik. Jelenleg a szakemberek csak az egyes autópálya-szakaszok megépítésének konkrét tervein dolgoznak; a tervekben pedig szó sincs az autópálya-kapuk visszaállításáról. Sőt, Csillag – a szekszárdi tehermentesítő út átadása alkalmából – az MTI-t arról is tájékoztatta, hogy a közlekedési tárca megállapodást kíván kötni az M5-ös autópálya üzemeltetőjével, hogy ez a főút is részévé váljon az országos úthálózat mai matricás rendszerének. (Ugyanakkor még nyitott kérdés az M5-ös továbbépítésével kapcsolatos megállapodás.) Csillag szerint amikor Magyarország is az Európai Unió tagja lesz, meg kell felelnünk annak a követelménynek, hogy az úthasználó a használat arányában fizessen díjat. Ennek elérését segítheti majd a jövőben az az autók azonosságát jelző chipkártya, amellyel az úthasználat követése is lehetővé válik. Mindezek alapján lehet majd kidolgozni az úthasználati díj fizetését megalapozó koncepciót. A miniszter hozzátette: azok a kapuk, amelyek a pályadíj fizetésére szolgáltak, ott lesznek, ahol az országhatárnál nem magyar tulajdonú járművek haladnak át.