Nyugat-Európában januárban 1,5 százalékkal 1 021 046-ra csökkent az új autók értékesítése éves összehasonlításban, az EU új tagországaiban ellenben 7,4 százalékkal 51 502-re gyarapodott.

Tavaly januárban még éppen fordított volt a helyzet - Nyugat-Európában 15,7 százalékkal nőtt, Kelet-Európában 23,5 százalékkal csökkent az értékesítés éves összehasonlításban -, csakhogy azóta véget értek a vásárlást segítő kormányzati támogatások, az úgynevezett roncsprémium-programok.

Az ACEA tudomása szerint Magyarországon 3466 új kocsi kapott rendszámot januárban, 24,6 százalékkal több, mint tavaly januárban. Tavaly januárban 54,5 százalékos visszaesést jegyzett fel az ACEA Magyarországon éves összevetésben. Tavaly összesen 45 081 új kocsit vásároltak Magyarországon, ez még 25,1 százalékkal kevesebb volt a 2009-esnél az ACEA adatai szerint, de javulás ahhoz képest, hogy 2009-ben 50,4 százalékos volt a visszaesés az ACEA akkori statisztikája szerint.

Az EU új tagországaiban tavaly 803 707 új kocsi talált gazdára, 3,2 százalékkal kevesebb, mint 2009-ben, amikor 26,6 százalékos volt a csökkenés. Nyugat-Európában 12 981 991 új autó kelt el tavaly, 5,0 százalékkal kevesebb, mint 2009-ben, amikor 0,5 százalékos volt a többlet.

A múlt hónapban a Volkswagen autóeladásai az összes márkájából átlagosan 5,9 százalékkal nőttek Európában éves egybevetésben, de ezen belül az Audi márkáé csak 3,6 százalékkal gyarapodott, 46 322-re. A piaci részarányát 22,1 százalékra növelte a csoport a tavaly januári 20,5 százalékról.

A második számú európai autógyártó csoport, a francia PSA Peugeot Citroen értékesítése 3,4 százalékkal, a Renault-é 5,2 százalékkal esett vissza. 

Romlott a Ford európai értékesítése is, de a GM-é már javult. A távol-keleti gyártók vegyesen teljesítettek. A Suzuki januárban 14 660 autót adott el Európában, 10,0 százalékkal kevesebbet, mint tavaly januárban - a piaci részaránya 1,4 százalékra csökkent a tavalyi 1,5 százalékhoz képest.