A fogyasztók megtévesztése miatt három csomagküldő vállalkozásra összesen 10,5 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - derül ki a szervezet közleményében. Az elmarasztalt társaságok vásárolni nem kívánó ügyfelei csak anyagi áldozatok árán tudták leállítani a meg sem rendelt csomagok kézbesítését. A GVH egy fogyasztói panasz alapján azért kezdett vizsgálódni, mert két svájci székhelyű csomagküldő cég, az Editions Atlas SA, valamint leányvállalata, a Provea SA a magyar Linea Directa Communications Kft.-n keresztül megtévesztő állításokat közöl az általuk forgalmazott alsóneműkkel, illetve kártyasorozatokkal kapcsolatban. Az árak és a minőség vonatkozásában olyan piacelsőségi állításokat tett, amelyeket nem tudott igazolni; a forgalmazott áruk minőségével kapcsolatban használt "magas/kiváló/rendkívüli" jelzők, illetve az áruk árával kapcsolatban alkalmazott "egyszeri/kivételesen alacsony" jelzők valóságát nem bizonyította; árait olyan "eredeti árhoz/normál árhoz" viszonyította, amelyen ténylegesen soha nem értékesített; árait egy zárójelbe tett "értékhez" viszonyítva azt a látszatot keltette, hogy árai rendkívül kedvezőek; valótlan árkedvezményt ígért, illetve azt a látszatot keltette, hogy kedvezményes áron lehet hozzájutni a termékhez; a valóságnak meg nem felelően teljes körű visszavételt ígért a forgalmazás során. A GVH a versenytörvénybe ütközőnek találta továbbá, hogy a Provea megrendelés nélkül küld árut; olyan körülményeket teremt, hogy a vásárolni nem kívánó címzettnek kelljen intézkedést tennie az általa meg sem rendelt csomagok küldésének leállítása érdekében, ha ezt nem tenné fizetési felszólításokat kap; a csomagküldés leállítása érdekében teendő intézkedéseket viszont megnehezíti például az ügyfélszolgálat nem megfelelő működése. Mindezek tükrében igen kevésnek tűnik a 10 millió forintos büntetés.
QP | Quality Placement