A szövetség ezúttal megyeszékhely-szintű városi felmérés keretében vizsgálta a magyar lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos ismereteit, preferenciáit és igényeit a koronavírus okozta megváltozott helyzetben. Az összefoglaló szerint a hazai lakosság egyre nagyobb számban használ korszerű infokommunikációs eszközöket, és ezeken az eszközökön egyre többen vesznek igénybe elektronikus fizetési szolgáltatásokat - írja az MTI.

A fogyasztói szokások elemzéséből kiderült, hogy a prepaid kártyákra épülő szolgáltatásokban továbbra sincs robbanásszerű növekedés, ugyanakkor a mobilfizetési megoldások népszerűsége nő.

Az elektronikus fizetési szolgáltatásokban egyre népszerűbbek a QR-kód alapú megoldások, ugyanakkor a felhasználók már figyelnek a szolgáltatások árára is, és ez a választási preferenciáikat is befolyásolja.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a felhasználók kezdenek egyre tudatosabbak lenni.

A járványügyi helyzetben egyre nyitottabbak lettek a felhasználók a korszerű digitális szolgáltatásokra és az ezekhez kapcsolódó elektronikus fizetési lehetőségek alkalmazására. Ezek a szolgáltatások segíthetik a gazdaság működésének fenntartását ebben a pandémiás helyzetben is - idézik a közleményben Veres Mihályt, az EFISZ elnökét az eredmények kapcsán.

A felhasználók nyitottsága egyben lehetőséget is jelenthet a hazai vállalkozásoknak, hogy korszerű, innovatív és versenyképes megoldásokkal jelenjenek meg a piacon, tovább növelve ezzel a gazdaság ellenállóképességét - tette hozzá.

A legfrissebb adatok szerint a legtöbb családnál még készpénzben van otthon a megtakarítás, ahogy arról részletesen írtunk.