Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben változatlanul mintegy 1 300 milliárd forint volt tavaly február és idén január között - derül ki a Nielsen piackutató vállalat kutatásából.

Értéket tekintve legalább 5 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül a margarin, a táblás csokoládé (5-5 százalékkal), a fűszer, a zöldségkonzerv (8-8 százalék), valamint az energia- és sportital (17 százalék) bolti eladása.

Ha a mennyiséget tekintjük, akkor a bolti eladásnál mínusz 3 százalékot regisztrált az adott időszakban a Nielsen, az előző hasonló időszakhoz képest. Viszont többet adtak el többek között sajtból (18 százalékkal), ásványvízből (5 százalék), tejfölből (6 százalék), étolajból (9 százalék) és túróból (7 százalék).

Az átlagok mögött sokféle különbség rejlik. Értékben is, mennyiségben is nőtt például a sajt, ásványvíz, margarin, túró és jégkrém kiskereskedelmi eladása, a nagy forgalmú kategóriák közül.

Kiemelkedően emelkedett a bolti forgalom energia- és sportitalból, mennyiségben 26, értékben 17 százalékkal. Az energia- és sportital éves piacának mérete immár meghaladja a 12 milliárd forintot. Azon kívül igen pozitívan alakulnak a trendek például savanyú uborkánál és desszert szósznál.

Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 32-ről 33 százalékra nőtt. Ezt az 1 százalékpontot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el.

A hipermarket piaci részesedése stabilan 31 százalék. Változatlan a 201-400, és a hagyományos 51-200 négyzetméteres boltok 9, illetve 18 százalékos mutatója.