Az idei nagy dugók egyik oka a világjárvány - írja a Népszava a budapesti dugókat elemző cikkében. A koronavírus harmadik hulláma miatt sokkal később kezdődött meg a „kirajzás” Budapestről. A turizmus bizonytalansága miatt később indult a nyaralóhullám, ráadásul sokaknak nem is maradt szabadságuk, a gyerekek miatt azt már felhasználták az óvoda-, iskolabezárások idején, így ezen a nyáron Budapesten ragadtak. (Erre utal az is, hogy harmadával több a gyerek most az óvodákban, mint a korábbi nyarakon, ahogy a napköziseknek és iskolásoknak szervezett táborokban is nagyobb a nyüzsgés.)

A járvány másik következménye a közösségi közlekedéstől való elfordulás. Mint Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke egy pénteki fővárosi közlekedésről szóló tájékoztatón elmondta, az utasforgalom jóval alacsonyabb szintre állt vissza, mint ahol az utolsó „békeévként” jegyzett 2019-ben volt. Ennél már csak a bevétel esett vissza jobban. A BKK jegyárbevétele az első félévben 18 milliárdra csökkent miközben a 2019 hasonló időszakában még 34,8 milliárd forint volt. A városvezetés ennek okán (is) húzódozik a Galvani hídtól, mivel tartanak az új átkelő jelentős forgalomvonzó hatásától és nem látják elég kiforrottnak a levezető utak rendszeréről készült állami érveket.

QP | Quality Placement

A busz- és biciklisávok kialakítása miatt folyamatos a zúgolódás. (Új sávok létesítése egyelőre nincs napirenden.) A Nagykörúton is kompromisszumokat kellett kötni. Az autósokat segítő módosításokkal azonban elérték a körút közúti kapacitásának maximumát, ezt érdemben a biciklisávok felszámolásával sem lehetne bővíteni, így ettől a dugó se lenne kisebb.

Az M3-as metró és a Lánchíd felújítása miatt kialakított buszsávokra szintén szükség van, hiszen a metró pótlása még az egymásba érő buszokkal is nehezen valósítható meg, ezeknek pedig valahol menniük kell. Ugyancsak elkerülhetetlen volt a Hegyalja úti buszsáv kialakítása a Lánchíd rekonstrukciója miatt.

Az idei dugókat fokozza, hogy a híd és metróberuházás mellett most zajlik a pesti alsó rakpart Margit híd és Lánchíd közötti szakaszának felújítása, valamint a Blaha Lujza tér átépítése is. A kabinetfőnök felhívta a figyelmet, hogy ezeknek a beruházásoknak már az előző ciklusban el kellett volna kezdődniük, de a Tarlós-kabinet forráshiány miatt nem tudta megvalósítani a tervezett projekteket.

„Lehetne másképp? Igen, ha a kormány nem szerencsétlenkedik három éve az M0 elkerülő hídjának felújításával, nem most zárja le a Nyugati Pályaudvart és már korábban odaadja a pénzt a fővárosnak a Lánchíd felújítására. De nem tette” – jelentette ki Karácsony Gergely főpolgármester, aki a fővárosban közlekedők türelmét kéri és arra kéri őket, hogy próbáljanak örülni ezeknek a beruházásoknak, hiszen a város fejlődését jelzik.