Sokan kávéznak a munkahelyükön, még akkor is, ha a koronavírus hatására a kávézás helyszíne változott a legnagyobb mértékben: akik még most is a munkahelyen kávéznak napközben, ők havonta legfeljebb 3000 forintot költenek erre, míg a válaszadók több mint fele nem fizet a munkahelyi kávéért, hiszen azt a munkaadója biztosítja számára.

Bár a vendéglátóipari helyekre hosszú ideig nem lehetett beülni, útközben azért az elmúlt hónapok során is be lehetett ugrani egy forró italért a nyitva tartó kávézókba. Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka háromezer forintnál magasabb összeget költ havi szinten és minden ötödik fővárosi szintén legalább háromezret költ havonta útközbeni kávéfogyasztásra. A megkérdezettek 60 százaléka ugyancsak 3 ezer forint körül szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét. Ilyenkor egy espresso-ért átlagosan 482 forintot, míg latte, vagy cappuccino italokért 694 forintot hajlandók fizetni a válaszadók - derül ki a felmérésből.

QP | Quality Placement

Hol veszik meg a napi kávét?

Sok család a koronavírus hatására átalakította vásárlási szokásait, és heti, illetve havi nagybevásárlást végez, így a kávévásárlás helyszínei is jellemzően a szupermarketek (47 százalék), a hipermarketek (36 százalék) és a diszkontüzletek (34 százalék). A válaszadók csaknem ötöde kávéra specializálódott webáruházban, míg tizede online szupermarketben vásárolja meg a kávét.

A kávéfogyasztók márkahűek: a vásárlók közel fele általában a megszokott márkát választja, de fenntartja, hogy szívesen kipróbál mást is, ha megtetszik neki egy-egy új márka. A felmérés tanúsága szerint a válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg csaknem fele vesz őrölt kávét is.

Mivel készül az otthoni kávé?

Az, hogy milyen kávét vásárolnak a magyarok, szorosan összefügg azzal, hogy milyen kávéfőző eszközeik vannak otthon. A Costa Coffee kutatásából az derült ki, hogy a háztartások java része több mint két típusú kávéfőzővel rendelkezik: szinte egyformán népszerű a kotyogós (38 százalék) és a kapszulás (37 százalék) kávéfőző.

Kávéfőző-vásárlásnál minden második válaszadó számára a legfontosabb szempontnak az bizonyult, hogy finom kávét lehessen készíteni otthon is, valamint, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön az eszköz segítségével. Ebben az esetben az ár nem döntő tényező: mindössze 7 százalékuk mondta, hogy az eszközt az alacsony ára miatt választotta.