A portál Műszaki egyetemi forrásoktól úgy értesült, a lépésről még csak előzetes egyeztetések folynak. Az átszervezés célja az lehet, hogy az ELTE-hez kerüljenek a BME üzleti képzései, amelyekhez hasonló egyelőre még nincs az ELTE-n, és ami nem mellesleg a Műszaki Egyetem egyik legtöbb bevételt hozó karává teszi a GTK-t. Az esetleges átszervezés párhuzamosságokat generál, leépítésekhez és szellemi műhelyek, képzések megszüntetéséhez vezethet.

A BME GTK oktatói a kari dékán körleveléből értesültek a tervről, mely szerint különböző felsőoktatás-átszervezési koncepciók részeként felmerült, hogy a BME GTK az állami feladatait a jövőben az ELTE szervezeti keretén belül végezné. A GTK-hoz tartozó Idegen Nyelvi Központ, a Testnevelési Központ és a mérnöktanárokat képző Tanárképző Központ továbbra is a BME-n maradna. A GTK többi egységei, vagyis a közgazdaság-tudományi és társadalomtudományi intézet és az üzleti tudományok intézete viszont oktatóstul, sőt, épületestül átkerülne az ELTE irányítása alá.

Sokat veszítene a BME

A Műszaki Egyetem sok pénzt is vesztene az átszervezéssel, a GTK ugyanis a második legtöbb bevételt generáló kar a Villamosmérnöki és Informatikai Kar után. Az egyetem költségvetése szerint a GTK 2015-re tervezett bevétele 1,4 milliárd forint volt, 2014-ben pedig 1,8 milliárdot hozott a kar.  Míg a bevételekben csak a második, a képzésből befolyó bevételekben, vagyis a hallgatók tandíjában verhetetlen a GTK: a tavalyi 524,6 millió forint ilyen bevétele ötször akkora, mint a második legtöbb tandíjat beszedő karé, ami valószínűleg leginkább a drága MBA képzéseknek köszönhető.

Ez a félmilliárd forint, a kar többi bevételével együtt az átszervezés után az ELTE-t gazdagítaná, ahol állítólag már régebb óta tervezték a jövedelmező üzleti képzések kialakítását.

Az átszervezés hírét az Indexnek az EMMI nem erősítette meg, bár nem is tagadta egyértelműen. Az EMMI sajtóosztálya a portál kérdéseire azt válaszolta: "A 2014-ben elfogadott "Fokozatváltás a felsőoktatásban" című stratégiai anyag pontosan rögzítette, hogy mely intézményi átalakításokat tervezte a kormány az optimálisan működő felsőoktatási rendszer megvalósítása érdekében. Ezek az átalakítások befejeződtek, a fenntartó jelen pillanatban nem tervez további átalakításokat, csak akkor, ha ez a stratégia megvalósításával összefügg. Természetesen intézményi kezdeményezésre a fenntartó megvizsgálja a javasolt kérdéseket, és az intézmények véleményének megismerése után hoz döntést."

QP | Quality Placement