Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

"Ismertettem a magyar gazdaság helyzetét, a stabilitás megteremtését szolgáló 29 pontot, elmondtam, hogy betartjuk a nemzetközi kötelezettségeinket, és arról igyekeztünk meggyőzni a kínai partnereinket, hogy érdemes hozzánk hozni a pénzüket" - számolt be háromnapos vidéki útja és közel egyhetes kínai látogatása végén, hazautazása előtt Semjén Zsolt az MTI-nek Pekingben. A feltörekvő iparágak világ-csúcstalálkozójának, egyben az északkelet-ázsiai expónak helyet adó Csilinnek már van kapcsolata Fejér megyével, de érezhető volt, hogy a tartomány ezt szívesen megerősítené, ezért mind a tartomány párttitkárát, mind a kormányzóját meghívták Magyarországra - mondta a miniszterelnök-helyettes.


A konferencia, amelynek Dominique de Villepin korábbi francia kormányfő volt az egyik fővendége, s amelyen jelen volt Latorcai János (KDNP), a parlament alelnöke is, elsősorban két témát érintett: a globalizációt és annak hatását, valamint energetikai, környezetvédelmi kérdéseket.

Kínában a gazdaság már túl van a válságon, ami az is jelenti, hogy erre "rákapcsolódva" más országok is segítséget kaphatnak a növekedési pályára álláshoz - szűrte le az előadásokból Latorcai János. A szűkebb témakörökkel kapcsolatban megjegyezte: sok szó esett az alternatív energiaforrásokról, azok tanulmányozásáról, a kutatásokról, de új konkrét eredmények bemutatására nem került sor Csangcsunban.

A magyar vendégeket elvitték az 1. számú csangcsuni autógyárba, ahol megnézték a Volkswagen szerelősorát; egy másik gyáregységben pedig a kínai Vörös Lobogó márkájú gépkocsi összeszerelését. A magyar politikusok megismerkedhettek a térségi fejlesztési elképzelésekkel, láthatták a most épülő városokat, és eljutottak a nagysebességű vonatok gyártóihoz is.

A kínai gyártók immár a világpiacon is kopogtatnak, s nem titkolt céljuk, hogy Magyarországot is megnyerjék a termékeiknek. Latorcai János szerint nálunk egyelőre legfeljebb a 200-250 kilométer óránkénti vontatási sebességű normál pályás vonatok jöhetnek szóba. Ugyanakkor elhangzott az is, hogy a kínai vállalat - tudván, hogy Budapesten közeleg a metrószerelvények cseréjének ideje - szeretne Magyarországon metrószerelvényeket eladni. Elhangzott: örülnének, ha magyar mérnökök jönnének Kínába és megismerkednének a kínálattal.