A magyar gazdaság kitörési pontjait (logisztika és közlekedés, ikt-szektor, gépjármű- és gyógyszeripar, szolgáltató központok és zöld iparágak) elemző kiadvány szerint egyre inkább előtérbe kerülnek a rugalmas és kiszámítható szállítások, amit a vasút a jövőben is csak a közúttal közösen tud majd megvalósítani. Magyarországon a közúti áruszállítás aránya 75 százalék, ami lényegében megfelel az EU-átlagnak, a vasúti áruszállítás 20 százalékos arányával viszont kissé felülmúlja azt, ám utóbbi idehaza folyamatosan veszít versenyképességéből a közúthoz viszonyítva.
Ennek csak egyik oka a vasút magas költségszintje (nagyrészt a magas pályahasználati díjak miatt), a kötött pályás közlekedés ugyanis jelenlegi állapotában a szolgáltatási minőség terén sem tud lépést tartani a közúttal. Vértes András, a GKI elnöke szerint az energiaellátás minősége, a közlekedési hálózat sűrűsége, a szélessávú internetelérés szempontjából Magyarország jó helyzetben van a kelet-közép-európai régió többi országához képest, és ezek fontos szempontok a befektetők szemében.
Legolvasottabb

Nők 40 és korhatáremelés: jó-e, ahogy a nyugdíjakhoz nyúlnának Matolcsyék?

A lengyelek Norvégiának is keményen üzentek az energiaszállítások miatt

Felrobbant a használt lakások piaca

Az Aldi 300 informatikust vesz fel, otthonról is végezhető a munka

Most fogják csak igazán letámadni a vásárlókat a boltosok

Ukrán szóvivő: Oroszország hosszú távú katonai műveletre készül Ukrajnában

Itt a vége: a finn atomerőmű építésnek még az engedélykérelmét is visszavonták

Akkora a szárazság, hogy már öntözik a búzát és a kukoricát
