A Rogán Antal felügyelete alatt működő Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI) nem titkolhatja tovább, milyen adatok alapján döntöttek úgy, hogy 35 évre koncesszióba adják az autópályákat. Ez már a másodfokú, jogerős döntés az ügyben, elsőfokon még tavaly októberben döntöttek ugyanígy.

Ez nem az egyetlen hasonló döntés, ugyanis a kormányzati szervet a Transparency International Magyarország (TI) azért is beperelte, mert a teljes magyar hulladékgazdálkodást is 35 évre koncesszióba adják. Ezt az információt korábban közérdekű adatigénylésben próbálta megtudni a TI, de miután az NKI elutasította, bírósághoz fordultak - írja a Szabad Európa.

Mindkét esetben arról van szó, hogy nagyon hosszú időtávra a kormány által kiírt pályázaton nyertes magáncég végezheti a hulladék kezelését és elszállítását, illetve a gyorsforgalmi utak üzemeltetését és építését az egész országban. Hogy miért van erre szükség, egyáltalán miért éri ez meg az államnak és az adófizetőknek, azokból a számításokból derülhet ki, amelyeket a koncessziós iroda eltitkolt.

Az autópálya-koncesszióról itt írtunk részletesen.