A dugódíjról a Fővárosi Közgyűlés tud döntést hozni saját hatáskörében, ha ez megtörténik, azzal szemben nincs apelláta - jelentette ki Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormányinfón.

Szerint arra nem biztos, hogy van jogi eszköze a közgyűlésnek, hogy kitiltsák a dízelautókat. A kormány nem támogatja a dugódíjat, ezt már Tarlós István volt főpolgármester alatt is elmondták. "A dugódíj Demszky Gábor hagyatéka, Karácsony Gergelynek el kell dönteni, hogy mit tesz ezzel" - közölte Gulyás.

QP | Quality Placement

Úgy látja, a dugódíj eddigi koncepciója kidolgozatlan. A miniszter azt is reméli, hogy nem fogják kitiltani a dízelautókat Budapestről. Az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős új főpolgármester-helyettes, Dorosz Dávid mondta azt, hogy bevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba.

A Mátrai erőműről elmondta: állandó és folyamatos az ellenőrzés, ennek adatai a kormány rendelkezésre állnak. Egyszeri eseményről volt szó, semmilyen határérték-túllépést nem mérnek a hatóságok, rémhírek jelennek meg a sajtóban - közölte a Gulyás, aki szerint 2017-ben még veszteséges volt az erőmű, majd pedig nyereségessé vált. Nem segít ki a kormány senkit, a cég tavaly is 11 milliárdos osztalékot fizetett ki.

A hatósági eredmények jók, csak a kibocsátás közvetlen helyénél mértek a határértéknél nagyobbat, a kénhidrogén okozhatott rosszulléteket, egyszeri eset volt, a területen folyó víz sem szennyezett. Nincs vizsgálat az erőmű ellen - fogalmazott a miniszter. A Napi.hu is megírta: többségi tulajdonosa lehet az állam a Mátrai Erőműnek azok után, hogy a tavalyi sikeres üzemi évet az idei vélhetően nem tudja megismételni. A hírek szerint komoly pénzügyi válságba kerülő visontai cég problémájának a kezelésére az MVM jelentkezett.