A Suzuki-gyárban tartott kihelyezett sajtótájékoztatón Csillag István kihangsúlyozta: a rendszerváltás óta egyik évben sem fordítottak ilyen jelentős összeget erre a célra. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kiadásainak legnagyobb részét, 352 milliárd forintot a makro-infrastruktúra fejlesztése teszi ki: a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére 207 milliárd forintot, a városok jobb átjárhatóságára és az alacsonyabb rendű utak korszerűsítésére 88 milliárd forintot, az Európai Unió segítségével megvalósuló útfejlesztésekre 32 milliárd forintot, az újabb gyorsforgalmi utak előkészítő munkálataira pedig 10 milliárd forintot költenek. A tárcavezető ismét elmondta, hogy a 2003 és 2006 közötti időszakban 420 kilométer autópálya épül meg közbeszerzéssel, 425 kilométer hosszon megkezdődik a kivitelezés és 800 kilométer autópálya előkészítése indul el. "E nagyarányú útépítésre azért kerül sor, hogy új befektetések, munkahelyek jöjjenek létre, felzárkózzanak az elmaradott térségek" - magyarázta a miniszter.