A friss Magyar Közlönyben megjelent határozat két részre bontja a projektjavaslatokat. Az első hatot január 19-ig be kell nyújtania a pályázatra az innovációért és technológiáért felelős miniszternek, míg a többinél a tagállami hozzájáruló nyilatkozatokat kell kiállítania a miniszternek, ugyan eddig a határidőig.

Az első csoportba tartoznak a Budapest-Kelenföld-Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái. Ennek a nettó összege 364 milliárd forint, amelyből 76 milliárd lenne az uniós támogatás.

A második csoportba tartozó pályázatok közé tartozik két ultragyors töltőhálózat építése Magyarországon és a közép-kelet-európai régióban. Az elsőt a MOL telepítené nettó 4 milliárdért, 1,8 milliárd forint uniós támogatással. A második a Shell Hungary Zrt. projektje. Ennek a nettó költsége 2 milliárd 390 millió forint, amelyhez 477 millió uniós támogatás társulna. Szintén ebbe a csoportba tartozik a Dunai rakott konténerforgalom kínálati oldalának a bővítése. Ezt a Mahart Container Center Kft. végezné 7 milliárd 485 millió forintból, amelyből 3 milliárd 742 milliót tenne ki az uniós támogatás.