Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Budapest tényleges adósságállománya jövőre elérheti a költségvetés 60 százalékát, amit a legbátrabb közgazdászok is kritikusnak tartanak - mondta a Figyelőnek Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője. Évi 530 milliárd forintos az éves költségvetés, amellyel szemben 160 milliárdos adósság áll és ehhez hozzá kell venni a BKV állományát, ami újabb 85 milliárd forint. Ehhez vesz fel a főváros újabb 30 milliárdos hitelt és 2010-re előirányoznak további 10 milliárdot. A BKV hiánya éves szinten újabb 20-21 milliárd és senki sem tudja mennyibe kerül végül a négyes metró. Ezeket összeadva adódik a 60 százalékos arány - véli Tarlós.

Kommunikációs trükknek nevezte azt a frakcióvezető, hogy az hitelminősítők rendre pozitív bizonyítványt állítanak ki Budapest gazdálkodásáról, mivel ők az igazság felét mondják csak el. Nem a város középtávú perspektíváját vizsgálják, hanem azt, hogy van-e realitás arra, hogy a bankok visszakapják hiteleiket. Ebben a tekintetben tényleg nem tragikus a helyzet, de őket az nem érdekli, hogy mi lesz későbbiekben a várossal.

Jogi nonszensz, hogy a BKV felügyelő-bizottsága a városvezetés nyomására most MVM-es ügyekről faggatta Kocsis Istvánt - mondta Tarlós. A közlekedési vállalatnál 2006 óta csaknem 200 tanácsadói szerződés született, amelyek közül nem egy magyarázatra szorul. Véleménye szerint, a főváros vezetése, Hagyó Miklós főpolgármester-helyettessel az élen, mintha szakmai vagy erkölcsi felügyelet alá vonta volna a Nemzeti Nyomozóirodát. Továbbá az is nehezen érthető, hogy ha a főváros nem akar Kocsissal dolgozni, akkor miért nem mondják ezt meg neki egyenesen - hangoztatta Tarlós.

A négyes metró második szakaszával kapcsolatban semmilyen információt nem tudott adni az unió illetékes biztosa, Danuta Hübner, ami azt jelenti: ez a projekt sehol sincs - reagált arra Tarlós, hogy milyen választ kapott kérdésére. Az első szakaszra vonatkozóan azt válaszolták, vannak még tisztázandó kérdések, amelyek feltételezhetően a gazdaságossággal függnek össze. Nem mondhatnám, hogy nyugodt lennék, hiszen fogalmunk sincs, miből fogja a város kifizetni akár csak az első szakaszt - adott hangot kételyeinek a fővárosi frakcióvezető.