Az idei második negyedévben a szolgáltatások euróban számított exportja 1,4, importja 1,8 százalékkal nőtt az előző év azonos negyedévéhez képest. Az aktívum 2,3 milliárd euró volt, 17 millió euróval több a 2018. II. negyedévinél.

Az export értéke 6,6 milliárd euró (2,1 ezer milliárd forint), az importé 4,2 milliárd euró  volt, így alakult ki a 756 milliárd forintos többlet. Ennek legnagyobb része (43 százaléka) a turizmusból, 34 százaléka a szállítási szolgáltatásokból származott.

A szolgáltatásexportunk 71, -importunk 76 százalékát az Európai Unió tagországaival bonyolította Magyarország, ebben a viszonylatban 1,4 milliárd eurós többlet keletkezett. A legfontosabb partner továbbra is Németország volt, amellyel az összforgalom 19 százaléka bonyolódott le. A második legfontosabb partner, az Egyesült Államok 10 százalékos arányban részesedett a kereskedelemből.

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások csoportjának 39 százalékos (ezen belül az egyéb üzleti szolgáltatásoknak 20 százalékos) volt a részesedése, ezt követte a szállítási szolgáltatások csoportja 27, a turizmus 24 százalékkal. Import tekintetében is az előbbi szolgáltatáscsoportok voltak a dominánsak, az üzleti szolgáltatások részesedése a legkiemelkedőbb, 59 százalékkal (ezen belül az egyéb üzleti szolgáltatásoké 34 százalék), a szállítási szolgáltatások 23, a turizmus 13 százalékkal részesedett a teljes importforgalomból.