Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

„Sárvár, Celldömölk vagy Kőszeg számára az onnan 20-50 kilométerre lévő burgenlandi települések jelentik a kihívást, ahol a közszolgáltatások minősége vonzó lehet az odajáró munkavállalóknak vagy az áttelepülő magyaroknak” - mutatott rá az építésügyi és közlekedési miniszter, hozzátéve:  komoly ipari beruházások történtek a térségben, amelyek célja, hogy a fiatalok számára perspektívát és lehetőséget biztosítson. 

A térségnek a felzárkóztatása érdekében a kormány megépíttette Szombathely és Győr között az autópályát. Tizenkét év alatt 283 milliárdot költöttek Vasban útépítésre, de akad még bőven tennivaló a tárcavezető szerint.

Lázár János számára a vidékfejlesztés a legfontosabb célkitűzés:

„A közlekedésre jutó hazai és európai uniós források nagyobb részét szeretnénk vidékre költeni. A magyar költségvetésnek is észnél kell lennie, hiszen amikor háború van, nem az útépítés a legfontosabb feladat, hanem a létbiztonságot kell garantálni minden embernek. Ezért jut átmenetileg kevesebb pénz az elkerülő útra vagy az autópályákra.”

Mindenkinek jár a minőségi tömegközlekedés

A tárcavezető nagyon fontosnak tartja, hogy Magyarországon a tömegközlekedést mindenki számára garantálni tudják. Négymillió ember – minden második – szinte napi rendszerességgel tömegközlekedési eszközzel jár. „Ez egy óriási kihívás, és be kell lássuk, hogy az infrastruktúra és az eszközök hagynak maguk után kívánnivalót. Rosszak a vasútvonalaink, és sokszor az autóbuszok, a vasúti közlekedési eszközök is” - nyilatkozta a Vaol.hu-nak a miniszter.

Fontos célkitűzése, hogy az az 57 ezer ember, aki naponta ezt a rossz infrastruktúrát működteti, és ellátja az utazóközönséget, anyagilag és társadalmilag legyen megbecsülve. „8500 kilométernyi vasútvonal van Magyarországon, ebből 4500 kilométer sebességkorlátozott, ami azt jelenti, hogy a magyar vasúthálózat 50 százalékán késnek a vonatok. Egy nap 200 órányi késés jön össze, ez nyilvánvalóan nem tartható. Javítani kell a pályát és folyamatosan korszerűsíteni kell a járműveket” - fejtette ki Lázár János.

A Volánnál is járműbeszerzésekre készülnek, szeretnék a hagyományos üzemanyaggal működő járműveket olyan energiaforrású buszokra kicserélni, amelyek környezetbarátok. A közlekedési miniszter nagy lehetőséget lát a MÁV és Volán együttműködésében, de az autósok üldözésének is véget kíván vetni.