Az idei Black Friday akciósorozaton is látszik, hogy a járványhelyzet továbbra is erősen befolyásolja a vásárlási szokásokat. A parádé első napján a 14 óráig eladott termékek esetében a legnépszerűbb kategória a háztartási eszközök és tisztítószerek: ezekből több mint 50 ezer termék fogyott, ami a teljes eladott termékek közel egyötöde.

Egy átlagos fekete pénteki vásárló az első hét óra alatt bruttó 12 500 forint körüli összegért rendelt háztartási eszközöket, de olyan vásárló is akadt, aki mintegy 112 ezer forintért rendelt magának ilyen termékeket. A legnépszerűbb termékek ebben a kategóriában a serpenyők, edénykészletek, felmosószettek és ruhaszárítók.

A tisztítószerek/mosószerek kategóriájában az átlagos rendelési érték bruttó 11 ezer forint körüli, de akadt fekete pénteki vásárló, aki közel hetven ilyen terméket rendelt közel 340 ezer forint értékben. Innen a legtöbben nagy kiszerelésű öblítő és mosogatókapszulát rendelnek.

A fekete pénteki népszerűségi listán a termékkategóriák közül második helyen a baba-mama termékek és játékok állnak (itt a pelenka és a LEGO adventi naptár a két sláger), a műszaki cikkek pedig a harmadikak a rendelések száma alapján.

Délután kettő után nem sokkal az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Friday projektje elérte el a a 6,9 milliárd forintot, vagyis az eMAG tavalyi fekete péntekének teljes forgalmát. Az első hét órában egyébként 55 százalékkal több rendelés érkezett, mint tavaly, az átlagos kosárérték pedig bruttó 52 208 forint volt.

Az apróságok: utazások és aranyrudak

A Black Fridayen akciós szállások, utak közül elsősorban a hazai desztinációkat népszerűek: 14 óráig összesen 100 rendelés érkezett belföldi turizmus kategóriában, miközben külföldi útra csak kettő. A meghirdetett aranyrudak és érmékből közül 14 óráig összesen 23-at rendeltek meg, míg kurzusokra és tanfolyamokra 20 rendelés érkezett.

A délután két óráig beérkezett rendelések közül egy több mint bruttó 3,5 millió forintos rendelés volt a legmagasabb, amelynek feladója 99 terméket rakott a kosarába.

A pandémia nyomán kiemelkedően népszerű a bankkártyás fizetés: a rendelések közel 40 százalékának ellenértékét így rendezték 14 óráig. A vásárlók közel 73 százaléka mobil alkalmazásból válogat.