A Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia (150-es számú) vasútvonal több évig tartó átépítésének első menetrendi üteme februártól április 30-ig lesz érvényben. Ebben az időszakban a vonatok csak Budapest és Délegyháza között közlekednek - közölte a MÁV.

A Délegyháza–Kiskunhalas–Kelebia szakaszon vonatpótló autóbuszokkal, valamint a Volánbusz helyközi és távolsági járataival lehet utazni, ezek térségbeli közlekedése a lezárás idejére a térségben megváltozik, és átveszi az érintett települések teljes kiszolgálását.

A Délegyháza és Kelebia között életbe lépő módosítás havonta 50 ezer utast, a Budapest–Kelebia vonalon utazók mintegy negyedét érinti. A közúti buszos közlekedés és az átszállások miatt a Délegyházától délebbre lévő szakaszra, illetve szakaszról utazók Budapest és Kunszentmiklós-Tass között 20-30 perccel hosszabb eljutási idővel számolhatnak; Kiskőrös, Kiskunhalas, illetve Kelebia és a főváros között pedig 30-45 perccel növekedhetnek az átlagos eljutási idők. A vasúttársaság emiatt arra kéri az utasait, hogy előre tájékozódjanak, és tervezzék meg az utazásukat - írja a MÁV közleményében.

A pótlóbuszokról és a Volánbusznak a vonatpótláshoz igazított, Budapest környéki járatairól, menetrendekről a MÁV honlapján tájékozódhat.

Sok pénznek sok az alja

A Belgrád-Budapest vasút magyarországi, Soroksár és Kelebia közötti szakaszát 2,078 milliárd dollárért (jelenleg több mint 660 milliárd forint) fejleszti a magyar kormány, 85 százalékban kínai hitelből, egy kínai és egy magyar, Mészáros Lőrinc cégei alkotta konzorciummal. A kínai áruk szállítását segítő beruházás egy új becslés szerint 979 év alatt térülne meg, már ha számítanának a megvalósításában gazdasági szempontok.