Magyarországon a rendőrségi statisztikák szerint az ittasan okozott személysérüléses balesetek száma 2015 és 2019 között 11,4 százalékkal csökkent. Ugyanezen időszak alatt az ittasan okozott balesetek aránya szintén csökkent: 9,6 százalékról 8,4 százalékra.

A személygépkocsi vezetők az ilyen balesetek 53-55 százalékáért felelősek, a kerékpárosok 20-24 százalékért, a segédmotoros kerékpárosok aránya évről évre 8-10 százalék között mozog. A gyalogosok által ittasan okozott balesetek aránya éves szinten 3 százalék körüli.

A halálos kimenetelű balesetek aránya is csökkent az elmúlt öt évben az ittasan okozott baleseteken belül: a 2015-ös 4,5 százalékról 2019-re 3,3 százalékra. Tavaly összesen 1394 ittasan okozott baleset volt, ebből 47 halálos kimenetelű. Idén azonban a korábbi évek javuló tendenciája nem folytatódott.

A koronavírus-járvány okozta gépjárműforgalom mérséklődésével arányosan csökkent a közúti közlekedési balesetek száma, ugyanakkor az ittas állapotban okozott balesetek száma lényegében nem változott (899 volt szemben a tavalyi 925-tel). Arányait tekintve viszont így 16,3 százalékos növekedés volt tapasztalható az elmúlt év azonos időszakához képest.

Bár pontos európai adatok nincsenek, az Európai Bizottság úgy becsüli, az éves uniós közlekedési halálesetek körülbelül 25 százaléka az alkoholnak tulajdonítható. Ebbe nemcsak az ittas vezető, de az ittas gyalogos és kerékpáros által okozott halálos balesetek is beletartoznak.

Korábban az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) is vizsgálta a közlekedési szokások változásait járvány alatt. Ebből az derült ki, hogy nem csak az ittas vezetés, de a gyorshajtás aránya is megnőtt Európában.