Az első black friday bomba már robbant - írja blokkk.com -, a Media Mart máris bedobta első akciós ajánlatát, amit vélhetően továbbiak fognak követni. A legnagyobb webáruházak közül az elmúlt években a Extreme Digital nyitott, egy héttel korábban a hivatalos, amerikai mintára számolgatott black fridayhez képest.

A járvány első hullámában nagyot ugrott a webáruházak forgalma, az áprilisi vásárlási stop idején kétszerese lett a korábbinak. A második hullám erősebb szakaszától, szeptembertől újra ezt látjuk: a nyári hónapok 20-25 százalékos növekedési üteme szeptemberre 37 százalékra ment fel. A webáruházak év végi havi forgalma jócskán túllépheti a 100 milliárd forintot. A kiadások magasabbak lehetnek az áprilisi 114 milliárdnál is.

Hiányoznak a külföldiek

Az ingyenes parkolás jól jön a kereskedőknek, még ha dugók lesznek is és nehéz lesz parkolóhelyet találni. Ugyanakkor a külföldi vásárlók elmaradása miatt visszaesett a besárlóturizmus, ami júliustól szeptemberig 5-10 százalék körüli mínuszt okozott Budapesten. Az élelmiszerboltok forgalma a idén 3,5 százalékkal emelkedett volumenben az első kilenc hónapban, a ruhavásárlás azonban visszaesett.  Az első három negyedévben 390 milliárd forint volt a ruhabolti költekezés a korábbi 512 milliárddal szemben.

A bútoráruházakban és a műszaki boltokban 733 milliárdot költöttünk, szemben egy évvel korábbi 761 milliárd forinttal. A híradástechnikai piac visszaesése előbbieken belül 20-30 százalékos.