A BKK az MTI megkeresésére közölte: december 10-én tesztútvonalon közlekedő autóbuszon próbálták ki először a rendszert, a beépített fedélzeti egység hibátlanul üzemelt, a központi diszpécserszolgálaton folyamatosan nyomon tudták követni a járművet és az utastájékoztatás is megfelelően működött.
Ezt követően néhány dél-pesti vonalon élesben is kipróbálták a rendszert, 260-as Ikarus buszokba telepítették a fedélzeti egységeket. Ekkor viszont több hiba is keletkezett, amelyek javítását a kivitelező Synergon megkezdte. Ezután kezdődhet el a mintegy 2000 érintett busz, troli és villamos felszerelése.
Minden jármű vezetőfülkéjébe beszerelnek egy érintőképernyős fedélzeti egységet, amelyek biztosítják a valós idejű forgalomkövetést és ezek végzik a hangos utastájékoztatást, vezérlik a kijelzőket, valamint az elektronikus jegykezelőket. A fogaskerekű kivételével minden járműre egy új rádiós rendszert is telepítenek, és többre új, LED-es külső és belső utastájékoztató tábla is kerül.
A BKV öreg autóbuszaira a Futár utastájékoztató kijelzőket nem építik be, mivel azok élettartama meghaladja a járművek még várható üzemelési idejét. Az eredeti tervek szerint 257 közterületi kijelzőt telepítettek volna, de ezek száma 263-ra emelkedett. A változás alapvetően néhány nagy értékű csomóponti kijelző "felosztását" jelenti, a nagyok helyett olcsóbb, kisebb méretű, de rugalmasabban telepíthető megállóhelyi kijelzőt helyeznek el.
A projekt keretében 2295 járművön helyeznek el különböző rendszereket, ezek segítségével valós idejű, GPS-alapú nyomkövetés válik lehetővé, így a diszpécserek folyamatosan szabályozhatják a felszíni járművek közlekedését.
Legolvasottabb

Ki nem találná, hol egyeztet az orosz külügyminiszter
Putyin barátja: Németország teljesen legitim célpont, ők lehetnek a következők

A fizetések emelése most a tét, mutatjuk, hol nagy a gond

Még kevesebbet vásárolunk

Ukrajna emelte a tétet, az EU viszont csak óvatosan támogatja

Fel sem kellett volna ébrednie a forintnak

Itt kopogtatnak a NAV-revizorok a héten
