Az elkerülőút átadását követően a város érintett útjain a személygépkocsik száma 50, a teherautóké 75 százalékkal mérséklődött. A hódmezővásárhelyiek életminősége jelentősen javult, csökkent a környezetterhelés és az autósok úton töltött ideje - mondta a politikus a beruházás projektzáróján az MTI beszámolója szerint.

Külön köszönet illeti Lázár Jánost, aki a Miniszterelnökséget vezető miniszterként és a térség országgyűlési képviselőjeként is hosszú éveken keresztül nagyon sokat tett azért, hogy a várost a jelentős átmenő forgalomtól megszabadító beruházás megépüljön - fogalmazott a polgármester.

Még 2012-ben született döntés a 47-es főút Békéscsaba és Szeged közötti szakaszának nagyrészt európai uniós forrásból megvalósuló rekonstrukciójáról. A műszakilag legbonyolultabb feladat a hódmezővásárhelyi elkerülőút építése volt - tette hozzá Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója.

2016 novemberében kezdte el a 12,7 kilométeres kétszer egysávos út kivitelezését a Colas cégcsoport és a Délút Kft. alkotta konzorcium. A beruházás nettó költsége 27,94 milliárd forint volt, amelyet uniós és magyar költségvetési forrás fedezett.

Az utat március 22-én átadták a forgalomnak, a kiegészítő munkák pedig májusra fejeződtek be, a többi közt 440 ezer négyzetméter füvesítése történt meg, 1,6 kilométeren új kerékpárút és 6 kilométeren földút épült. Az elkerülőút kétszer kétsávossá fejleszthető, úgy, hogy a meglévő pályaszerkezethez nem kell hozzányúlni.

A fejlesztés napi 10-15 ezer gépjármű áthaladásától mentesíti Hódmezővásárhelyt, javult a levegő minősége, csökkent a zajterhelés. A 47-es főút Békéscsaba és Szeged között mintegy 90 kilométeren - Székkutas és Csorvás kivételével - a települések központját elkerülve halad. A NIF Zrt.-nek a térségben folyó legnagyobb beruházása a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train építése - mondta a vezérigazgató.