Az egyeskocsi-fuvarozásnál az áru útnak indítható akár egyetlen vasúti kocsiban, iparvágányon közvetlenül a vállalkozások telephelyeiről is. Az egyes kocsik egy gyűjtőpályaudvarra érkeznek, ahol a célállomásuk szerint állítják be őket a vonatokba, és így jutnak el a végállomásukra.

Felidézték, hogy tavaly november elején írta alá a vasúti egyeskocsi-teherfuvarozás állami támogatására vonatkozó keretszerződéseket a CER Hungary Zrt., a Floyd Zrt. (új neve EUROGATE Rail Hungary Zrt.), a GYSEV Cargo Zrt. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. Ezzel a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület kezdeményezéseként elindult a célzott állami támogatási rendszer, amelyben a támogatást az Építési és Közlekedési Minisztérium nyújtja, folyósítását a MÁV Zrt. végzi továbbtámogatóként.

Az Európai Bizottság által jóváhagyott támogatási programmal az Építési és Közlekedési Minisztérium a 2022-2025. közötti időszakra tervezetten évente 6,4 milliárd forint összegű vissza nem térítendő forrást biztosít a vasúti szektor szereplői számára. Az egyeskocsi-fuvarozás kapacitásainak megőrzése elengedhetetlen ahhoz, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központjává váljon.

A forrás igénybevételére kiírt pályázathoz ötödikként az MMV Magyar Magánvasút Zrt. csatlakozott. Ugyanakkor jelezték, a program nyitott a későbbiekben pályázni és a támogatási programhoz csatlakozni kívánó vasúti társaságok részére is.

Kiemelték, az egyeskocsi-szolgáltatás nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen, mert továbbra is biztosítja 700 magyar vállalat, köztük stratégiai nagyüzemek, kis- és középvállalkozások alapanyagellátását és termékeik piacra juttatását, és csaknem kétezer vasutasnak biztosít hosszú távon munkahelyet.