Tarlós elmondta, a hét végéig várja az Alstom francia vezetőjét, akinek az üzleti életben és a diplomáciában szokásos időben elküldték a meghívót, visszajelzés azonban még nem érkezett. A városvezetés még egy utolsó esélyt kíván adni a megegyezésre, ám "amennyiben nem válaszolnak és el sem jönnek, akkor minden tárgyalás komolytalanná válik, és nagy valószínűséggel nincs más választásunk, mint az új metrókocsi-pályázat kiírása" - fogalmazott a főpolgármester.

A BKV azután mondta fel az Alstommal öt éve kötött szerződést, hogy a cég - amely a négyes metróhoz is gyártotta volna a kocsikat - kettes metróra szánt kocsijai nem kapták meg a típusengedélyt fékhibák és más biztonsági hiányosságok miatt.

Az Alstom francia bírósághoz fordult a BKV által követelt több mint 30 milliárd forint ügyében. Ez egyrészt a kifizetett 50 százalékos előleg bankgaranciáját, másrészt a szokatlanul alacsonyan, a 65 milliárdos szerződés egy százalékában megállapított kötbért foglalná magában.