A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az eOptika szemüveg- és kontaktlencse webáruház üzemeltetőjével szemben, mivel valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat honlapján és hirdetéseiben.
A hazai kontaktlencse- és szemüveg- kiskereskedelem egyik meghatározó vállalkozása a hatóság gyanúja szerint a honlapján olyan árösszehasonlítást alkalmaz, amely vizuális kialakításával – áthúzott „Bolti ár”, élénken hangsúlyozott online ár, valamint a kettő közti „kedvezmény” mértéke – megtévesztő módon az árcsökkentés benyomását kelti a fogyasztókban. A valóságban viszont nincs szó valódi árkedvezményről, az árösszehasonlítás alapjául szolgáló „Bolti árat” pedig a cég korábban valószínűleg nem alkalmazta.
A GVH emellett azt is feltételezi, hogy a vállalkozás az iWear kontaktlencsék kapcsán – a cég logójának és márkanevének felhasználásával – azt a téves benyomást kelti weboldalán és reklámjaiban, hogy a termékek megvásárolhatók a webáruházában. Ez sincs így, ugyanis az oldalon a gyártó termékei nem elérhetőek, helyettük a cég az általa forgalmazott kontaktlencsék megvásárlására ösztönöz. Következésképpen a fogyasztók összetéveszthetik a céget a termékek valódi forgalmazójával.
Legolvasottabb

Beszakadt a forint

Ukrajna uniós csatlakozása lett az európai gazdák rémálma

Ki hitte volna, hogy ez a legstabilabb valuta a kontinensen, az euró után

A Pick Szeged elmondta, miért drágább a szalámi Magyarországon, mint Németországban

Néhány napig van esély túlélőket találni, ötezer fölött a halálos áldozatok száma

Valami gyanúsra lett figyelmes a Wizz Air jegyeladásainál a GVH

Kim Dzsongun atomháborúval fenyegeti a világot
