Gyanúsan konstrukciós jellegű hibára lettek figyelmesek a szerelők a Kőér utcában - olvasható a bejegyzésben.

A metrókocsik aljában, a padló alatt található egy körülbelül hűtőszekrény méretű, mázsás szerkezet, az úgynevezett segédüzemi átalakító (inverter), amely az energiát szolgáltatja minden fedélzeti berendezésnek a hajtáson kívül. Kiderült, hogy igen vékony konzolos tartókra szerelte fel a gyártó Metrovagonmas, csak ez nem látszott sokáig a vastagon ráfújt alvázvédő miatt - magyarázza a civil szervezet.

QP | Quality Placement

BKV szerelői egyelőre acélhuzalokkal kötözik oda ezeket a szekrényeket az alvázhoz, ami szakmailag kifogásolható, de jelenleg nincs más lehetőség, mert az orosz gyártó szakemberei a járvány miatt mind hazamentek Moszkvába.

A városvezetés szemlét tartott, Tüttő Kata városüzemeltetési főpolgármester-helyettes beszámolója szerint múlt héten jelezte a BKV vezetése, hogy a szokásos karbantartás közben repedést találtak a most felújított M3-as metrókocsik aljára felszerelt egyik áramátalakító berendezés tartóvasán - írja az Index.

Megnézték az összes kocsit (222 db), és kiderült, hogy nem egyedi a hiba, műszerekkel is megvizsgálták az összeset, és 92 kocsin fedeztek fel repedést a tartóvasban. A gyártó, Tüttő Kata szerint elismerte a hibát, és a nyáron minden kocsin erősebbre cserélik a tartókat. Mind a csere, mind a leállás költségeit a felújítást végző orosz félnek kell állnia.