A belvárosi állomásokon úgynevezett ferde lifteket alkalmaznak majd – írja a magyarepitok.hu nyomán a Telex.

A magyar metróban stockholmi mintára építenek majd a belvárosi állomásokra ilyen szerkezeteket. Ezeknek a lifteknek a lényege, hogy gyakorlatilag földalatti siklókról van szó, a mozgólépcsők mellett futnak majd.

QP | Quality Placement

Azért van szükség erre a megoldásra a belvárosi állomások (Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed, Kálvin tér, Ferenciek tere, Nyugati pályaudvar, Arany János utca) esetében, mert ezeken a részeken nem lehet csak úgy új liftaknákat fúrni, annyi a mindenféle vezeték és cső a különösen mélyen fekvő metróalagút és a felszín között.

A ferde lifteket úgy tudják majd beépíteni, hogy azokon az állomásokon, ahol négy mozgólépcső üzemelt egymás mellett, a felújítás után már csak három fog, a negyedik helyén fut majd a ferde lift. Azokon az állomásokon pedig, ahol három mozgólépcső volt, ott a modernebb, kisebb területet elfoglaló mechanikájú és a korábban megszokottaknál valamivel keskenyebb mozgólépcsőket alkalmaznak majd.