A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke

A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal (KIH) uniós forrásból finanszírozott közbeszerzést írt ki irodabútorok és egyéb kiegészítő bútorok szállítására a kormányablakok és egyes munkaügyi kirendeltségek egységes arculatának megvalósítása részeként. A beszerzést két részre osztották. A kiírás szerint az első részbe a több helyszínen létrejövő integrált kormányzati ügyfélszolgálat (kormányablak) ügyfélterének teljes bútorozása tartozik, itt a helyszínek száma várhatóan 233 és 333 között lesz, az ügyfélkiszolgáló munkahelyek száma pedig 2350. E célra a keretösszeg nettó 1,764 milliárd forint. A második rész 56 munkaügyi kirendeltség teljes körű bútorozására szól, ez 342 ügyfélkiszolgáló munkahelyet jelent, itt a keretösszeg nettó 314 millió forint. Mindkét résznél a keret 30 százalékkal csökkenhet. A tervek szerint a befejezés határideje 2015. június 30.

Csak olyan cég adhat be ajánlatot az első részre, amely az utolsó három üzleti évben évi legalább 1,3 milliárd forint nettó árbevételt ért el és ebből legalább egymilliárd irodabútorok szállításából (minimum két szerződés alapján) származott, míg a második rész esetében az elvárás 250 milliós forgalom, illetve 200 millió forintos irodabútor-forgalom (minimum két szerződés alapján). Közös ajánlattétel esetén elegendő, ha a közös ajánlattevők egyike megfelel a kritériumoknak. Az ajánlatokat szeptember 27-ig lehet benyújtani.

A közigazgatási tárca nem herdálja a közpénzt, hanem teljesíti a kormányprogramban vállaltakat − reagált közleményben a minisztérium a jobbikos Szilágyi György bírálatára. Az ellenzéki politikus ugyanis a bútorbeszerzést a "közpénzek elherdálására tett újabb kísérletként" értékelte. Szilágyi szerint a kormányfő három évvel ezelőtt teljes telefon-, bútor- és gépkocsi-vásárlási moratóriumot hirdetett, és ezt az intézkedést nyilvánosan a mai napig nem vonták vissza. A közigazgatási tárca viszont azt közölte, hogy a kormányablak-hálózat teljes bútorzatának beszerzéséért is felelős KIH által indított fejlesztés − amelynek a vitatott beszerzés is része − az állampolgárokat szolgáló szolgáltatások színvonalának javítását (ügyintézők továbbképzése, új ügykörök beépítése, informatikai háttér megteremtése), az ügyintézési helyszínek, azaz az épületek felújítását és új, egységes bútorzattal és arculattal való ellátását foglalja magában.