Az országos üzletállomány növekedésének üteme az elmúlt években folyamatosan mérséklődött: míg 2003-ban 1,1 százalékkal, 2004-ben 0,6 százalékkal, addig 2005-ben már csak 0,3 százalékkal bővült a működő üzletek száma. A tavalyi utolsó negyedévben további 15 új nagy alapterületű kiskereskedelmi létesítmény kezdte meg a működését, mellyel együtt a 2005-ben megnyílt bevásárlóközpontok száma 10-zel (összesen 64-re), a hipermarketeké 15-tel (91-re), a szakáruházaké 5-tel (63-ra) emelkedett. A bővülés ugyan elmaradt a 2004-es tetőponttól (ekkor 34 új nagy alapterületű létesítmény nyílt meg), de meghaladta a 2003-as adatot (amikor 19 új egység jelent meg). A negyedévben a 15-ből 8 egység a hipermarketek állományát gyarapította: a Tesco 6 helyen (Budapesten, Kiskunfélegyházán, Pakson, Pécsett, Szarvason és Tapolcán), az Interspar Veszprémben, az Auchan Solymáron várja újabb hipermarkettel a vásárlókat. A szakáruházak körén belül az Electro World Dunakeszin, a Media Markt Szombathelyen nyitott újabb létesítményt. A bevásárlóközpontok állományát Budapesten a Sárkány Center, az új típusú értékesítési formájú Buy-Way bevásárlóközpont és a döntően építési és lakberendezési cikkeket forgalmazó üzleteket magába foglaló Material Center gyarapította, míg a fővároson kívül a veszprémi Stop.Shop és a szombathelyi Family Center nyitotta meg kapuit.