Jelenleg kizárólag a 125 köbcentiméter feletti motorkerékpárokat kell rendszeresen ellenőriztetni az EU-ban, az ennél kisebb motorral rendelkezőket nem (a szabályozásban természetesen lehetnek nemzeti jellegű eltérések). Holott a kismotorok és a robogók gyakran nagyobb igénybe vételnek vannak kitéve, mint a nagyvasak, hiszen városon belül, illetve kisebb távolságokon sokszor a mindennapi közlekedés eszközei.

A rendőrség szerint ha figyelembe vesszük azt, hogy a műszaki vizsgálatok a baleseti kockázat csökkentését szolgálják, továbbá azt biztosítják, hogy csak jól működő járművek vegyenek részt a forgalomban - bár jelentős szerepet töltenek be a környezetvédelem szempontjából is -, a javaslatot szakmai szempontból támadni aligha lehet. Az EP-képviselők szerint a jövőben az általánosnál gyakrabban kell ellenőrizni a nagy futásteljesítményű motorkerékpárokat is, amelyeket élelmiszerek, vagy csomagok szállítására, illetve motorkerékpár-taxiként használnak.

Ez is logikusnak tűnik, hiszen a hasonló célokra használt gépkocsikat ugyancsak gyakrabban kell ellenőrizni (például taxik, mentők). Azt még nem tudhatjuk, hogy a 125 köbcentiméter alatti motorkerékpárok kötelező műszaki vizsgálatát mikortól rendelik el, de az biztos, hogy 2023-ban felülvizsgálják a járművek műszaki alkalmasságára vonatkozó valamennyi szabályt.

Tájékoztatás

 A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja részeként valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.