Egyre kevesebb a járművezető a BKV Zrt.-nél, ezért a fővárosi közlekedési társaság kiemelten kezeli a hiányzó munkaerő pótlását.

A folyamatosan csökkenő járművezetői létszám elvezethet oda, hogy már nem tudjuk a feladatainkat elvégezni, ezért szeretnénk ezt megállítani, illetve visszafordítani

– mondta Szedlmajer László vezérigazgató-helyettes arról, hogy a BKV Zrt. intenzív toborzást folytat.

3-as metró átadását követően az autóbuszos pótlás nem szűnik meg, a város több pontján is szükség lesz rá, például az 50-es és 56-os villamos vonalán nyáron kezdődő felújítások miatt.

Emellett az új trolibuszok érkezésével a trolibuszágazat teljesítménye várhatóan mintegy 13 százalékkal növekszik, így a létszámigény is nő.

Fontos változások jönnek Budapest forgalmas csomópontjánál

Egymilliárd forintból újul meg a fővárosban az Ajtósi Dürer sor és a Zichy Géza utca egy-egy szakasza. Forgalomterelésekre és torlódásokra is számítani kell mostanában. Bővebben>>>

Világszerte elöregedik a szakma

Mindenhol elöregedő szakma a járművezetői, a BKV-nál az 51 éves átlagéletkorú vezetői csapat megtartása és fejlesztése szükséges – szögezte le Szedlmajer László.

  • A főállású teljes munkaidős autóbuszvezetők száma kevesebb, mint kétezer, a trolibuszvezetői létszám pedig 280.
  • Csaknem száz buszvezetőt váltanak ki a besegítő, nem teljes munkaidős dolgozók.

Bérfejlesztést ígérnek, folyamatos a toborzás

A női vezetők aránya 3 százalék az autóbusz- és 8 százalék a trolibuszágazatban, noha a korszerűsített járművek esetében ez a munka nők által is jól végezhető, erről szeretnék meggyőzni az érdeklődőket.

A toborzás és képzés folyamatos, az idei bérfejlesztés 16 százalék, a dolgozók megtartását segíti a munkakörülmények javítása is, továbbá a létszámproblémák enyhítését szolgálja a nyugdíjasok továbbfoglalkoztatása

– fejtette ki a vezérigazgató-helyettes.

  • Hosszú távú munkalehetőséget ajánlanak,
  • lakóhelyközeli munkavégzést,
  • a gyakorlati idő elismerését,
  • cafeteriát,
  • ingyenes utazást a járataikon a hozzátartozóknak is,
  • valamint munkásszállót.

„Jelenleg 60-70 főt azonnali kezdéssel tudnánk foglalkoztatni, de akár százat is” – hangsúlyozta Szedlmajer László.

Ösztönzik a járművezető-tanulókat

A járművezető-tanulók

  • ingyenesen (tanfolyamtól függően) kb. 500 ezer forint – 1 millió forint értékű képzést kapnak (tanulmányi szerződés aláírása mellett),
  • foglalkoztatása (főállásban, 7 órában) óránként bruttó 1900 forint, azaz havi közel 300 ezer forint alapbérrel történik, illetve
  • a tanfolyamok moduljaihoz (3 db), ill. a GKI-alapképzéshez (1 darab) kapcsolódóan modulonként további bruttó 150 ezer forint sikerdíjat fizetnek április 1-jétől.

Összetett bérezési rendszer van a vállalatnál, a kezdő járművezetők minimális alapóradíja 2400 forint, de a kollektív szerződés szerinti minimális bérpótlékokkal biztos több mint bruttó 2800 forint.

Az autóbusz és trolibuszvezetők átlagjövedelme bruttó 730 ezer forint, mely feladattól és beosztástól függően akár havi 850 ezer forint felett is alakulhat. Utóbbi nem kiugró: a járművezetők 20-25 százaléka ennyit keres.

Többek között eltérést okoz ez egyes járművezetők jövedelmében, hogy milyen műszakban (délelőtt, délután, éjszaka), milyen járművel (szóló, csuklós), milyen viszonylaton (kiemelt belvárosi, pótlási feladat), melyik napon (ünnepnap) dolgoznak, illetve egy adott hónapban hány órát teljesítenek (munkanapok száma, vállalt túlórák mértéke).