Egy átlagos játékrendelés értéke az idén több mint bruttó hatezer forint volt - derül ki az Extreme Digital friss kutatásából. Ekkora keretből idén például társasjátékot, 3D puzzle-t, tudományos kísérletezőszettet, több doboz okosgyurmát, vagy egy közepes méretű legószettet, vagy akár egy háromkerekű rollert is be lehetett szerezni a webáruházból.

Idén a legnépszerűbb három interneten rendelt játék az Extreme Digital vásárlói körében a Soy Luna görkorcsolya, a Monopoly társasjáték Agymenők-kiadása, valamint a játéktojásban megvásárolható Hatchimals interaktív, beszélő figurák bizonyultak.

A hat éven aluliak körében a pedálos traktor fogyott a legjobban, ezt egy irkafirka szőnyeg és egy fürdőjáték követte, míg a 6-14 éves korosztály görkorcsolyának és reakciójátékoknak örülhetett a leginkább. (Ezt nézik és veszik az amerikaiak.)

Ezt nézik és veszik az amerikai

Az összesített adatokat nézve a májusi játékeladások negyedét társasjátékok, kártyajátékok, logikai játékok és puzzle-ök tették ki, míg a kreatív játékok (például festő-, vagy szobrászjáték, gyurma) 20 százalékos részesedéssel bírtak, a LEGO és egyéb építőjátékok pedig az eladások 60 százalékát generálták az idei gyereknapot megelőzően.

Az elmúlt hónapok egyik játékslágere a slime: az Extreme Digital eladási statisztikákból az is látszik, hogy a magyarok szeretik inkább házilag elkészíteni a fiatalok körében népszerű nyúlós, dagasztható anyagot, mivel a készen kikeverve kapható változat iránt nem kiugró a kereslet.