A NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy napjaink alapvető elvárása, jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között. Nem kell sorban állni a postán sem egy irat átvételénél, sem a válasz feladásánál - állítja az adóhatóság, amely szerint a digitális megoldások adatvédelmi szempontból is biztonságosak: mivel a személyhez kötött elektronikus szolgáltatások csak a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztüli azonosítással vehetők igénybe.

Fel is sorolják, hogy milyen fontosabb tevékenységeket végezhetnek el az ügyfelek az ügyfélkapun keresztül:

QP | Quality Placement
  • Kitöltheti szja-bevallását, jóváhagyhatja, módosíthatja bevallási tervezetét, rendelkezhet az 1+1%-ról az eSZJA-portálon.
  • Lekérdezheti bevallásait, adószámlája egyenlegét, saját vagy vállalkozása adatait, foglalkoztatotti, biztosítotti adatait az eBEV-portálon.
  • Adószámot igényelhet, online jelentheti be adatait és azok változását a NAV-hoz, valamint adóelőleg-nyilatkozatát is eljuttathatja munkáltatójának, kifizetőjének az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA).
  • Átveheti online a NAV hivatalos iratait az Értesítési Tárhelyen.
  • Beadványokat küldhet kötetlen formában az ePapír szolgáltatással.
  • Jövedelemigazolást kérhet az online keresetkimutatás szolgáltatással a bevallási honlapon.
  • Igényelhet igazolásokat például kollégiumi elhelyezéshez, hitelfelvételhez, szociális támogatásokhoz vagy különböző pályázatokhoz az IGAZOL nyomtatványon.
  • Tartozásmentességét igazolhatja elektronikusan, ha kéri felvételét a köztartozásmentes adózói adatbázisba (KOMA).
  • Részletes tájékoztatás a NAV honlapján az e-ügyintézésről a 32., a telefonos ügyintéző rendszerről a 33. számú információs füzetben.

Magyarországon a második hullám már elindult, ezért a járványhelyzet kifejezetten kockázatossá teszi a személyes ügyintézést, mert ismeretlen egészségügyi háttérrel érkező emberek lépnek egymással kapcsolatba. A kormány ezért kötelezővé tette a maszkviselést a mozikban, a színházakban és a bevásárlóközpontokban is, valamint kérik, hogy az emberek próbálják kerülni az ilyen helyzeteket.