Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A magyarok a pandémia második és harmadik hulláma alatt is vásároltak háztartási gépeket, ám tízből négyen csupán ötven- és kétszázezer forint között adtak ki új termékekre - derül ki a Gorenje felméréséből. A magyarországi háztartásokban általában nincsenek túl jó állapotban az eszközök: a hűtők, fagyasztók, mosógépek és az elektromos tűzhelyek 43 százaléka nyolc évnél idősebb, ráadásul ezek a készülékek felelősek az összes fogyasztás háromnegyedéért.

Ennek ellenére a felmérésben részt vevők több mint felének (56 százalékának) továbbra is az ár a legmeghatározóbb döntési szempont vásárláskor, mindössze 20 százalékuk mondta azt, hogy csak olyan terméket vásárol, ami több vizet és energiát takarít meg, a kiterjesztett garancia pedig csak hat százalékuk számára elengedhetetlen.

Nem nőtt a sikamikálási kedv

A kutatás szerint tízből hét magyar a megnövekedett home office ellenére is ugyanannyit mosogatott és porszívózott, mint korábban, és mindössze a megkérdezettek hat százaléka válaszolta azt, hogy sokkal többet, 14 százalékuk pedig, hogy valamivel többet járatta a gépeket a járvány második és harmadik hulláma alatt. Pedig Simon Anikó, a Gorenje marketingigazgatója úgy véli, a jövőben mindenképpen felértékelődnek majd a készülékekhez kapcsolódó szolgáltatások, terméktámogatási megoldások.

Simon Anikó szerint a járvány mellett az európai háztartásigép-piacon uralkodó chiphiány is hatással lehet a karácsonyi dömpingre, bár kérdés az is, hogy mekkora lesz idén a vásárlási hajlandóság. A tavalyi év utolsó negyedében a magyar vásárlók közel 54 milliárd forintot, vagyis napi átlagban 147 millió forintot költöttek elektromos háztartási gépekre, míg elektromos háztartási kisgépre közel 32 milliárd, azaz napi átlagban 87 millió forint ment el.