A családi vállalatok várakozásai saját teljesítményüket illetően 10 pontra, az ország gazdasági kilátásait illetően mínusz 15 pontra csökkentek idén az első negyedévben a tavalyi év utolsó negyedévének 14 és mínusz 11 pontos adatához képest. A közlemény szerint a romlást az magyarázza, hogy az infláció és az alapanyaghiány a családi vállalatokat is sújtja.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a családi cégek körében a beruházást tervezők aránya a csökkenő optimizmus ellenére jelentősen emelkedett: a családi cégek 66 százaléka készül fejlesztésre az előző negyedév 55 százalékos eredményével szemben. Ennek hátterében a hosszú távú gondolkodás állhat, ugyanis a vállalatok - akárcsak a járvány alatt - ahelyett, hogy a költségek visszavágásával próbálnák meg átvészelni a nehézségeket, előre terveznek, és bíznak abban, hogy a ma elvégzett fejlesztések holnap versenyelőnyt fognak jelenteni - húzták alá.

Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője a közlemény szerint elmondta, hogy a családi cégek a termelés és a foglalkoztatás szempontjából is kiemelt fontosságúak Magyarországon.

A K&H végül arra is kitért, hogy a családi vállalatok kiválósági díjra jövő hónap végéig várják a jelölteket négy kategóriában, ami az innováció, a környezetvédelmi fenntarthatóság, a hosszú távú stratégia és a sikeres generációváltás.