A magyar fogyasztók szinte kivétel nélkül egyetértettek azokkal az állításokkal, hogy a magyar élelmiszerek ízletesek, trandícionálitással rendelkeznek, jó minőségűek és eredetük megbízható. A jó ár-érték arány tekintetében jobban megoszlanak a vélemények, de még így is a magyarok négyötödének álláspontja ez - írja összefoglalójában a portál.

Majdnem mindenki, 95 százalék vallotta azt, hogy szívesen vásárol hazai élelmiszert, de csak 31 százalék törekszik arra, hogy minél több hazai terméket vásároljon. Ők is inkább a magas státuszú fogyasztók.

QP | Quality Placement

A felmérésből kiderült, az ár a legfontosabb tényező: a válaszadók közel háromnegyede (72 százalék) számára ez a legfontosabb tényező. Ez az arány a kelet-magyarországi községekben élő vásárlók közt a legmagasabb, ott a 80 százalékot is eléri. Budapesten csak 60 százalék dönt ez alapján. A második legfontosabb szempont a minőség: a válaszadók több mint a fele, különösen a 30-49 éves korosztály számára fontos, de a legfeljebb 8 általánost végzettek körében ez csupán a vásárlók 36 százalékát befolyásolja.

A vásárlók jelentős része (86 százalék) magyar zöldséget és gyümölcsöt vásárol, de hasonlóan magas arányban választanak hazai húst és felvágottat (76 százalék), valamint tejterméket és tojást (73 százalék). Kisebb mértékben, de van kereslet ugyanakkor az olyan hazai szárazáruk iránt is, mint a liszt, cukor, tészta (40 százalék), emellett pedig a magyarok harmada üdítő, ásványvíz, fűszerek, margarin, olaj, zsír, illetve lekvár és méz vásárlása során keresi a magyar termékeket. A kifejezetten pozitív megítélés ellenére mégis kevesen választanak tudatosan magyar élelmiszert (30 százalék) - derül ki a portál összefoglalójából.

És ezt olvasta már? Nagyon megdrágult néhány alapélelmiszer a boltokban.

A fotó forrása: Shutterstock.