A dugódíjnak van közlekedésszakmai létjogosultsága, de csak akkor, ha a hozzá kapcsolódó beruházások megvalósulnak - mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. Így nem adó lenne, hanem a környezetbarát közlekedési módokra váltást segítő intézkedés. Már 2009-ben is tudni lehetett, hogy a szükséges beruházások nem fognak megvalósulni 2013-ig, így a 4-es metró sem - tette hozzá.

A Nemzetközi Valutaalappal (IMF) való tárgyalásokról Vitézy Dávid azt mondta, az alap érti a szakmai érveket, és láthatják, hogy amit a BKK megígért a budapesti közösségi közlekedés intézményrendszerének átalakításával kapcsolatban, az megtörtént. Jelezte: az új struktúra bevezetésével 6 milliárd forintot spóroltak meg, és apó lépésekkel kezdik jobbá tenni a budapesti tömegközlekedést.

Az Alstom-szerelvényekkel kapcsolatban megemlítette, egyelőre csak felmerült a lehetősége annak, hogy bíróságon kívül egyezzenek meg a követelésekről. Ennek lényege, hogy a 3-as metróra érkezzenek további szerelvények, amelyek egy része késedelmi kötbér, egy másik része pedig opció lehívása lenne. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy ezekről még tárgyalni kell a francia gyártóval.

Az MTI által idézett műsorban szó esett a BKK új buszüzemeltetési modelljéről is, ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid közölte, az IMF és az EU kifejezetten üdvözölte a rendszer bevezetését. Az első új buszok forgalomba állítását célzó tendernek augusztusban lesz eredménye.

A vezérigazgató megjegyezte: cél, hogy ipari szempontból újjáéledjen a magyar buszgyártás, de tisztességtelen versenyelőnyt nem biztosíthatnak. Közölte: Párizsban is járnak német buszok, és a legtöbb német nagyvárosban is találkozni lengyel gyártású járművekkel. A magyar buszgyártásnak saját magát kell eladnia jó termékekkel, és el kell indulniuk más országok tenderein - mondta Vitézy Dávid.

Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában szerda este a 2-es metró vonalára megrendelt szerelvényekkel kapcsolatban azt mondta: az előző vezetés által kötött rossz szerződésből adódóan van egy súlyos, négyéves késedelem és egy választott bírósági vita. Utóbbinál a főváros jól áll, de az eljárást a felek kölcsönösen felfüggesztették, és az Alstom hajlandó arra, hogy a főváros követelései fejében további szerelvényeket szállítson - tette hozzá.     Közlése szerint a további szerelvényekre a 2-es és a majdani 4-es metró vonalán nincs szükség, ellenben jól hasznosulnának a "már-már veszélyes 3-as vonalon". A kompenzáció valószínűleg hét szerelvényt, azaz 42 kocsit jelentene.