Az áremelésről szóló tájékoztatókat a szolgáltatók ezekben a napokban, hetekben postázzák előfizetőiknek. Az idén már másodjára emelik az árakat a szolgáltatók, miközben az elmúlt tíz évben nem emelkedtek a szolgáltatások árai.

Az áremeléskor a cégek a megváltozott piaci körülményekre és az inflációra hivatkoztak, de voltak olyan vélemények is, amelyek szerint ez csak diplomatikus becsomagolása a válságadó hatásának.

A Hwsw.hu szakmai hírportál összegzése alapján a Magyar Telekomnál a havi díjak 260-760 forint közötti mértékben nőnek,
a mobilpercdíjak átlagosan 2-3 forinttal emelkednek. A portál körkérdésére a UPC és az Invitel azt jelezte, hogy csak az áfaemelést érvényesíti. A Vodafone-nál érdeklődésükre még nem tudtak tájékoztatást adni a jövőre érvényes havi díjakról, s a Telenortól is azt tudták csak meg, hogy számolnak.

A piacon több mint másfél éve csökken az előfizetők száma, költése. Közben romlik a fizetési fegyelem. A szolgáltatók az idén minden negyedévben csökkenő bevételekről és profitról számoltak be. Bár minden cégnél végrehajtottak költségcsökkentő intézkedéseket, a nagy elbocsátásoktól igyekeztek megóvni magukat. Mindemellett folyik a drága hálózatfejlesztés, fizetni kell a távközlési különadót is, ami szektorszinten évi 61 milliárd forint - írja a lap.

QP | Quality Placement