Megkezdte az Erzsébet-utalványok kézbesítését a Magyar Posta Zrt., folyamatosan viszi ki a küldeményeket, és mindent megtesz azért, hogy az érintettek a lehető leghamarabb megkapják - közölte a cég az MTI-vel.

A kormány döntése szerint a jogosultak - a nyugdíjasok és a vonatkozó kormányrendeletben meghatározott más ellátásban részesülők - tízezer forint értékű Erzsébet-utalványt kapnak.

A borítékban négy 2000 forintos és két 1000 forintos címletű utalvány van. Az utalványszelvényeket középen, a perforáció mentén (a középen található olló jelzésnél) lehet szétválasztani.

Az utalványok a jövő év december 31-ig válthatók be, ezeket a belföldi jogosultak várhatóan április közepéig kézhez kapják.

Azoknak, akiket nem magyarországi címen tartanak nyilván, szintén még áprilisban továbbítják. Azok pedig, akik 2018 márciusában még nem részesülnek ellátásban, mert ellátás iránti igényük elbírálása folyamatban van, egy következő ütemben, várhatóan április-május hónapban kapják meg a nekik járó Erzsébet-utalványt. (Erzsébet-utalványok: meglepő adatok derültek ki - ezt már olvasta?)

A nyugdíjasok a postástól személyesen vehetik át a küldeményt, de helyettük meghatalmazottjuk vagy közeli hozzátartozójuk is megteheti ezt. Ha a címzett, illetve az említettek nincsenek otthon, a címzett értesítőt kap arról, hogy küldeménye érkezett. Ezután tíz munkanap van arra, hogy az utalványokat ezzel az értesítővel átvegyék a címhez tartozó letéti postán.

A kép forrása: Shutterstock.