A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) vezetői körlevélben óvja  a bankokat és pénzügyi vállalkozásokat attól, hogy finanszírozási tevékenységüket ne az ügyfelek fizetőképességének fokozott szem előtt tartásával végezzék.

A PSZÁF szakemberei szerint a bő termékkínálatnak és az ahhoz kapcsolódó rendkívüli hitelakcióknak sok háztartás nem tud ellenállni, a törlesztést a későbbiekben azonban sokszor csak nagy nehézségek árán, vagy egyáltalán nem tudják teljesíteni, többen adósságspirálba kerülnek. A felügyelet álláspontja szerint a megfontolt hitelezésben a pénzügyi szolgáltatókat - mint a megfelelő piaci információkkal és szakmai tapasztalattal rendelkező feleket - a fogyasztókkal szemben fokozott felelősség terheli.

Ennek jegyében felhívják a hitelintézetek és a pénzkölcsönt, áruhitelt nyújtó pénzügyi vállalkozások figyelmét arra, hogy kereskedelmi kommunikációjukban ne buzdítsák a fogyasztókat anyagi lehetőségeiket meghaladó, felelőtlen hitelfelvételre, továbbá fordítsanak kiemelt figyelmet ügyfeleik hitelképességének vizsgálatára. Ezt a magatartást a PSZÁF elvárja az ügynököktől is, ezért kéri az ügynököket megbízó szolgáltatókat, hogy a felügyelet elvárásait ismertessék megbízottaikkal is.

A PSZÁF felhívta a figyelmet arra is, hogy a karácsonyi vásárlási időszakban fokozott figyelemmel kíséri a szolgáltatók hirdetéseit, különös tekintettel például a teljes hiteldíj mutatóra (THM) vonatkozó rendelkezések betartására. Amennyiben azt tapasztalja, hogy valamely kereskedelmi kommunikáció a fenti elvárásoknak nem felel meg, a "vétkes" határozott felügyeleti fellépésre számíthat.
QP | Quality Placement