A győri közgyűlés a legdrágább zónában 30 százalékkal, a két másikban két-háromszorosára emeli a parkolási díjakat. Bár hivatalos döntés nincs, a portál szerint ez borítékolható. Az I. övezetben (belváros) a jelenlegi 400 helyett 520 forint, a II. övezetben 200 forint helyett 440, míg a külső városrészeket jelentő III. övezetben 100 forint helyett 320 forint lesz az óránkénti parkolás. Jelentősen nő az éves lakossági bérletek ára: az eddigi 3900 forint helyett ezután 12 000 forintba kerülnek.

Szegeden július 1-jétől szintén emelik a parkolási díjakat, méghozzá nagyjából 11 százalékkal. A sárga zónában 220-ról 245 forintra, a zöld zónában 480-ról 535 forintra nő az egy óráért fizetendő összeg, a sárga zónás napijegy árát pedig 1320-ról 1465 forintra emelik fel. A havi, féléves, éves bérletekért is többet kell fizetni, például a mindkét zónára érvényes havi bérlet ára eddig 14 100 forint volt, július 1-jétől 15 700 forint lesz - olvasható a portálon.

Hódmezővásárhelyen szintén felemelik a parkolási díjakat július 1-jétől, az óránként fizetendő parkolási díj 200-ról 250 forintra emelkedhet, emellett megszűnhet a zöld rendszámos autók díjmentessége.

Miskolcon eddig három parkolózóna volt, óránként 150, 220 és 400 forintos díjakkal. A 150 forintos, eddigi kék zónát megszüntették, azokon a helyeken az eddigi 220 forintos sárga zónához hasonlóan 260 forint lesz az óránkénti tarifa, ez 73 és 18 százalékos díjemelést jelent. A legdrágább, zöld zónában 400 forint helyett 440 forint lesz az óránkénti parkolási díj, ami 10 százalékos emelést jelent. Viszont egyes korábbi sárga zónás helyeket is átsoroltak zöldbe, vagyis lesznek olyan utcák, ahol az eddigi 220 forintos óradíj kétszeresét kell parkolásért fizetni.

Pécsen nem emelkednek a fizetős parkolás díjai, vagyis az I-es zónákban óránként 400, míg a II-es zónákban óránként 200 forintot kell fizetni a parkolásért. Viszont sok változás július 1-jén lép érvénybe, ugyanis a közgyűlés tavaly novemberben – a veszélyhelyzet miatt feltételes hatálybalépéssel – új parkolási rendelet alkotott.

A legnagyobb újítás a korlátozott várakozási övezetek bevezetése, ezeket a fizetős parkolózónák és a védett övezetek külső határainál alakítják ki. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ezekben az utcákban hétköznapokon 8–18 óra között csak két órán át várakozhatnak az autósok. A korlátozott várakozási övezetekben lakók is csak akkor parkolhatnak korlátlanul, ha kiváltják az 1200 forintba kerülő engedélyt – erre július 1-jétől lesz lehetőség. Egyelőre türelmi időt kapnak az autósok, de a városüzemeltetésért felelős önkormányzati cégnél azt nem tudták megmondani, hogy a türelmi idő meddig lesz érvényben.

Emellett Pécsen egységesítik a kedvezményi, jogosultsági rendszert, családi kedvezményt vezetnek be, az ételfutárok is könnyebben parkolhatnak majd legálisan.

A fővárosban nem csupán szimpla díjemelés jöhet, alapjaiban megváltozhatnak a parkolási szabályok. Ennek jegyében nemcsak egységesül, hanem nagyot is drágulhat a parkolás Budapesten: a belvárosban 15–90, a külsőbb városrészekben 15–100 százalékkal emelkedhet a parkolás díja, ráadásul sok helyen késő estig kitolják a fizetős időszak végét.