Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A ruházkodások tudnak leginkább spórolni a magyarok - derül ki a Publicus friss kutatásából. A válaszadók 36 százaléka az öltözködés terén fogja meg a pénzt, de sokan bizonyos élelmiszerekről (31 százalék) is lemondanak az áremelkedés miatt. 

A kutatásban résztvevők mintegy 29 százaléka vallotta, hogy szórakozásról és a kultúráról mond le. Az üzemanyagon – a hatósági árak bevezetésének ellenére – a magyarok negyedek spórolt az utóbbi hónapok során.

A magyar emberek úgy érzik, hogy sem a bérek, sem a nyugdíjak emelése nem kompenzálja az árak emelkedését: 83 százalék szerint a bérek növekedése kisebb mértékű volt, mint az árak növekedésének üteme. A nyugdíjak esetében ugyanezen érzet a válaszadók megközelítőleg háromnegyedére (70 százalék) jellemző. 

A választási kampány egyik fontos témája az áremelkedés. A kutatás során arra a Publicus arra is rákérdezett, hogy április 3-án melyik pártot támogatják. A Fidesz-KDNP a listás szavazatok 35 százalékára, az Egységben Magyarországért pedig 32 százalékára számíthat április harmadikán. Így a két nagy politikai oldal közötti különbség 2 százalékpont, amely a mérés hibahatárán belül van. Bizonytalanok aránya 28 százalék.