A Gallicoop 2008-ban mintegy 8,3 százalékos növekedéssel 25 milliárd forintos árbevételt ért el, és a teljes hazai 122 ezer tonnás pulykahústermelés közel 29 százalékát dolgozta fel. A cég adózás előtti eredményét azonban az alapanyag költségek növekedése, illetve a beruházásokra fordított mintegy 763 millió forint mérsékelte.

A saját forrás mellett a pályázati forrásokat is felhasználtak egyebek között a gépsor fejlesztésére: a szeletelősor modernizálása révén megduplázták a termelt mennyiséget. A cég tavalyi árbevételének 23 százaléka származott az exportértékesítésekből. Főbb piacai közé tartozik többek között Anglia, Ausztria, Belgium, Hollandia, Írország, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svájc, Japán és Hongkong is. A belföldi értékesítés java része pedig a hiper- és szupermarketekben bonyolódik.

Új, tartósítószer mentes termékcsaláddal, és technológiai fejlesztések révén nagyobb kibocsátással számol 2009-ben a Gallicoop - mondta Erdélyi István, a cég elnök-vezérigazgatója. Az idén 20 éves cég, amely kezdetben vágóhídként működött, ma már közvetlen fogyasztásra gyárt: a friss húsok mellett kolbász- és sonkaféléket, felvágottakat, májasokat, főtt-füstölt szárazárukat, párizsit, virslit és panírozott fagyasztott termékeket is.

Az elmúlt 20 évben egyébként jelentősen nőtt a hazai pulykahústermelés és fogyasztás is. Magyarország Izrael és az Egyesült Államok után a harmadik legnagyobb pulykahús fogyasztó ország a világon, az éves egy főre eső fogyasztás pedig az 1990-es 1,5 kilogrammról napjainkra eléri a 7 kilogrammot.