Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása 2019 I. és 2022 IV. negyedéve között azt vizsgálta, hogy a magyarok hol és hogyan hallgatnak rádiókat. A felmérés a Magyarországon élő, 15 év feletti lakosságot vette górcső alá.

Az emberek az otthonukban rádióznak a legtöbbet, több mint háromnegyedük tesz így. Az autó a második tipikus helyszíne a rádióhallgatásnak – a megkérdezettek 50-60 százalékára jellemző ez a befogadási mód. A két nem összehasonlításában a nők leginkább otthon, míg a férfiak elsősorban autóban hallgatják kedvenc rádióműsoraikat.

Munkahelyekre kevésbé jellemző a rádiózás, igaz, majdnem minden harmadik megkérdezett elválaszthatatlan a kedvenc csatornájától munkaidőben is.

Minél idősebb valaki, annál többet rádiózik az otthonában. Ennek elsősorban szociológiai okai vannak, a nyugdíjas korosztály már nem jár napi szinten dolgozni, nem utazik annyit, több időt tölt otthonában. A 60 év felettiek mellett a 19 évnél fiatalabbak is nagy arányban fogyasztják a rádióműsorokat otthonaikban – ez bizonyára szüleik szokásaival lehet összefüggésben.

Autóban is sokat rádiózunk

Az autóban történő rádióhallgatás a középkorúak között (30–59 éves) a legjellemzőbb, elsősorban a közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkezők sajátja. A munkahelyen főként a középiskolai és szakmunkás végzettséggel bírók hangolnak kedvenc csatornájukra.

A hagyományos rádióhallgatás messze a legnépszerűbb, míg az online is rádiót hallgatók aránya stabilan 20–40 százalék körül mozog. Az alternatív rádióhallgatási módok gyakorisága jobbára stagnál vagy inkább csökken. Az interneten a többieknél kicsit nagyobb arányban hallgatnak rádiót a 30–59 évesek és a nem budapestiek.