Az előző évinél tavaly 2 százalékkal több, 6,2 millió hektoliter sört adott el Magyarországon a négy vezető sörgyártó, a Borsodi, a Dreher, a Heineken Hungária és a Pécsi Sörfőzde, valamint a piachoz importsörrel hozzájáruló Carlsberg Hungary. Ez 100 ezer hektoliter növekedés éves alapon, pont annyi, amennyit a kézműves sörfőzdék elértek a lap szerint.

Szűkült a láncok diszkont, saját márkás söreinek: 5 százalékkal múlták alul az előző évi adatot, míg az ízesített söröké 19 százalékkal, 302 ezer hektoliterre, a középkategóriás termékek piaca 10 százalékkal bővült. A prémium termékek részesedése nem változott. Nem úgy az alkoholmentes söröké: 25 százalékkal, 114 ezer hektoliterre nőtt az értékesítésük.

QP | Quality Placement

A Magyar Sörszövetség szerint évek óta tartó trend a minőség felé való elmozdulás.

Forgalmi adóból a söripar befizetései tavaly 21 százalékkal, 26,8 milliárd forintra nőttek, az adók és járulékok összesen 77 milliárd forinttal járultak hozzá az államkasszához. A kisfőzdék ehhez 404,9 millió forintot tettek hozzá. A szegmensben a főzdék további bővítéseket terveznek.

Ezenfelül az ipar szereplői több százmillió forintot költenek olyan önkéntes fenntarthatósági programokra, amelyek az üveg- és alumíniumdoboz-csomagolások többutas visszagyűjtését és újrahasznosítását segítik.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.