"Több jelzés érkezett hozzánk arról, hogy sokakat hívtak fel magukat banki alkalmazottaknak - jellemzően bankbiztonsági vezetőnek - kiadó személyek telefonon. Arról tájékoztatják őket, hogy vagy 'hackertámadás' érte a bakszámlájukat vagy nagy összegű vásárlást kezdeményeztek a bankkártyájukkal" - közölte hivatalos Facebook-oldalán a rendőrség. 

A "hiba" elhárítása érdekében csupán három dolgot kérnek a csalók: bankkártyaadatokat, egy program telepítését és a netbankba történő belépéshez szükséges adatokat. Mindezek után a csalók jogosulatlan fizetéseket tudnak kezdeményezni. A letöltött program távoli elérést biztosít a sértett számítógépéhez, amelyen keresztül könnyedén hozzáférnek az ott elmentett netbanki felhasználói nevekhez, jelszavakhoz. Ha esetleg be van állítva a kétfaktoros hitelesítés, az SMS-ben kapott kódot is elkérik, így utalást tudnak kezdeményezni.

QP | Quality Placement

A rendőrség a következőket javasolja annak érdekében, hogy a csalók ne érjék el a céljukat:

  • Senki ne küldje el másnak a felhasználónevét, jelszavát, bankkártya-adatait. Kizárólag banki fizetési oldalon vagy más megbízható pénzügyi szolgáltató oldalán adja meg ezeket. 
  • Nem szabad telepíteni semmilyen alkalmazást számítógépre vagy telefonra idegen személy kérésére!
  • Mobilalkalmazásokat mindig a hivatalos alkalmazás-áruházból kell letölteni. 
  • Felhasználói fióknál (levelezési, banki, közösségi oldalak) érdemes beállítani a kétfaktoros (kétlépcsős) azonosítást!

A következő felhívásoknak pedig nem szabad szót fogadni:

 

  • "FRISSÍTSD JELSZAVAD az alábbi linken!"
  • "LÉPJ BE A FIÓKODBA, ellenkező esetben 24 órán belül törlődik!"
  • "A mellékelt számla befizetéséhez a linken ADD MEG A BANKKÁRTYA-ADATAIDAT!"

 

Ha ilyen vagy hasonló üzenetet kap valaki, akkor legyen óvatos, valószínűleg át akarják verni.