Különös háború dúl az M3-as metró felújítása alatt közlekedő pótlóbuszok üzemeltetési jogának megszerzéséért - írja a Népszabadság. A lap információja szerint két esélyes áll szemben egymással szemben. Az egyik a Volánbusz Zrt., amelyért Seszták Miklós fejlesztési miniszter lobbizik, a másik a Budapest Busz Zrt., amely mögött Rogán Antal kabinetminiszter és Habony Árpád, a  miniszterelnök informális tanácsadója áll.

Az utóbbi céget idén május végén alapították. Tulajdonosát, a TranstTourt eredetileg a Nyiregyháza-Gávavencsellő útvonalon működő személyszállításra hozták létre. Az ádáz küzdelemben nevető harmadikként befuthat a szintén kormányközeli vállalkozó, Széles Gábor érdekeltségébe tartozó VT-Arriva, amely jelenleg 230 buszt üzemeltet Budapesten.

A tenderen egyébként induló pályázók többsége nem rendelkezik helyismerettel, nincs tapasztalata a fővárosi tömegközlekedésben. Elegendő beszállítható buszuk sincs, ezért a metrópótláshoz szükséges járműveket valószínűleg külföldön raktáron lévő készletekből szerezhetik be. A nemzeti buszgyártás feltámasztása tehát késik.

A biznisz nagy vesztese a BKV, amely legfeljebb telephelyeit, sofőrjeit és karbantartóit adhatja bérbe a metrópótló járatokat üzemeltető cégnek. Mivel a szolgáltatást más végzi, a fővárosi közlekedési cég elveszti azt a lehetőséget, hogy a metrópótlás hátszelét felhasználva megújítsa rettenetes járműparkját,

QP | Quality Placement