Nagyszabású kutatást végzett a PwC tanácsadó cég a világ 26 országából 10 ezer fogyasztó bevonásával, amelyben a vásárlási szokásokról faggatták az érintteket. 

 

  • A válaszadók 48 százaléka állította, hogy hetente legalább egyszer üzletbe megy, 72 százalék pedig valószínűleg felkeres egy bevásárlóközpontot fél éven belül. 
  • A fogyasztók 41 százaléka élelmiszerre, 33 százaléka divatcikkekre, 30 százaléka egészségre és szépségápolásra tervez többet költeni. 
  • A bolti vásárlásban kiegyenlítődött az életkor szerinti megoszlás, az idősebbeknek és a fiataloknak is majdnem a fele vásárolt üzletben az elmúlt fél év során. 

 

Az MTI a felmérést idézve azt írja, hogy közben az online kereskedelem sem szorul háttérbe, egyre inkább felértékelődnek a mobileszközök a vásárlásban.

 

  • A válaszadók 41 százaléka vásárol legalább hetente egyszer okostelefonon, miközben tavaly még 30 százalékuk, a 2018-as felmérésben pedig 17 százalékuk válaszolt hasonlóképpen. 
  • A Pwc üdvözölte, hogy a fogyasztás fellendülése a házon kívüli tevékenységek szélesebb körét is érinti. A következő 6 hónapban a megkérdezettek 31 százaléka többet akar költeni utazásra, de szórakozásra, kikapcsolódásra is nagyobb összeget szánnának. A közlemény mindezt a bizakodó hangulattal magyarázza. 
  • Az oltással rendelkezők sokkal derűlátóbbak, 66 százalékuk optimista, míg a többieknek csak 43 százaléka. 
  • A felmérés tanulságai közül kiemelték a fenntarthatósági szempontok felértékelődését. A válaszadók 52 százaléka állította, hogy jobban odafigyel a környezetre, mint fél éve, és majdnem ugyanennyien veszik figyelembe, hogy a termékek hol és milyen módon készültek. Az adatok szerint ugyanakkor még mindig az ár a legfontosabb szempont, csaknem 70 százalék a legjutányosabb ajánlatot tartja elsődlegesnek.