Leghamarabb 2023 március közepén indulhat meg az utasforgalom az M3 metróvonal teljes szakaszán - írja a Világgazdaság. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a kék metró átadása három hónapos, egy negyedéves csúszásban van a közelmúltban tervezett időpontokhoz képest. A BKV még 2020 végén közölte, hogy a középső vonalszakasz forgalomba helyezése 2023 januárjában várható.
Hogy mi az oka a késedelemnek, arról hivatalos tájékoztatás nem érhető el, sőt, napilap erre vonatkozó megkeresésére a BKV cáfolta, hogy egyáltalán bármilyen csúszásról szó lenne. Pedig a két hónapos késés a köztes mérföldköveken, így például a belvárosi Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák felújításában is tetten érhető. Ezek átadásával kapcsolat 2022 márciusa helyett már 2022 tavaszát jelölik meg.
Kérdés, hogy amennyiben időbeli veszteségek állnak be a kivitelezésben, az miként hat a beruházás költségeire. A korszerűsítésre jelenleg 217,5 milliárd forint fordítható, ennek zöme uniós forrás, de közel 45 milliárdot a központi büdzsé finanszíroz. Budapest Főváros Önkormányzata még 2018-ban vállalt kötelezettséget további 5,6 milliárd forintra az állomások akadálymentesítéséhez.
Szeptember elején viszont a fővárosi közgyűlés úgy döntött, hogy a rekonstrukcióhoz szükséges műszaki ellenőri és egyéb mérnöki tevékenységek előirányzatát megemeli, mivel "a kivitelezés időtartamának meghosszabbodása miatt" erre a fedezet nem biztosított. Ezért több mint 1,5 milliárd forintot különítettek el. Mivel egy csúszás több vállalkozói szerződést is érinthet, ebben az esetben könnyen lehet, hogy más megállapodások is drágulnak.
Legolvasottabb

Leszakadt a híd, Gyula harmadfokú készültségben

Rozsdatemető lesz Magyarország? Júliustól koncesszióba kerül a fémhulladékok leadása

Csőd fenyegeti a neves bútoráruház-láncot, mentik, ami még menthető

Csodaszerként árulják, de csak még betegebb lesz tőle

Ukrajna meglépte, ez keresztülhúzhatja az Orbán-kormány paksi terveit
